Prima pagină » Îți plac labirinturile?

Îți plac labirinturile?

by Razvan Dutu

Zilele acestea urmează să parcurg împreună cu unul dintre clienții mei încă o etapă pentru definirea strategiei lor de business. Vor fi câteva zile foarte intense, în care trecem împreună de la agonie la extaz, în repetate rânduri.

Dacă în prima etapă, spre finalul anului trecut, echipa de strategie a putut visa, stabilind cine și unde vrea să se afle compania lor peste cinci ani, plecând de la auto percepția lor despre capabilitățile pe care le au și poziția în piața pe care activează, acum urmează hopul cel mare.

Echipa de strategie a avut temă timp de câteva săptămâni să:

– își pună pe tapet capabilitățile și să își conștientizeze punctele slabe pentru care vor trebui să facă planuri să le crească sau ocolească, pentru a-și menține drumul către viziunea avută.

– afle cât mai multe informații despre piața pe care sunt acum și cea pe care intenționează să o abordeze și să le pună cap la cap, pentru a-și identifica oportunitățile și riscurile pentru compania lor. 

Citește și articolul: Zitec raportează venituri de peste 30 de milioane de euro în 2023, consolidându-și poziția în piața IT din România

Totul justificat prin indicatori măsurabili!

În următoarele câteva zile vom folosi toate aceste date pentru a pava, cărămidă cu cărămidă, drumul pentru a împlini visul visat. Adică viziunea companiei!

  • vom alege care sunt capabilitățile pe care va marșa compania în următorii ani și, chiar dacă pare paradoxal, cele la care va renunța,
  • vom stabili dacă ceea ce pare acum o piedică din partea mediului de business, nu poate fi transformat în oportunitatea cheie pentru companie. Și ne vom pregăti pentru a depăși într-un fel sau altul riscurile aflate după colț.
  • vom alege oportunitățile din piață care conduc cel mai bine compania către viziunea țintă. (Eheee! Fac o paranteză și anticipez că aici este una dintre marile capcane ale majorității companiilor, că ar vrea să culeagă toate oportunitățile dacă se poate.)
  • vom lua la puricat punctele slabe ale companiei și vom decide cât de mult impactează împlinirea visului și ce facem cu ele: îmbunătățim sau renunțăm. 

Ce reprezintă, de fapt, pașii de mai sus?

Pașii de mai sus sunt agonia despre care spuneam. Va rezulta un labirint complex, cu multe poteci de urmat, iar echipa de strategie va trebui să verifice și să valideze fiecare cale și să revină la început de fiecare dată când poteca aleasă nu conduce către viziunea stabilită. Vor trebui să își asume și victorii, dar și renunțări și compromisuri. Dar o vor face conștient, știind cine sunt și cine vor să devină.

Se va dezvălui apoi acea parte de extaz! Când au găsit calea cea bună, pe care o pot marca cu borne (adică indicatori) care să îi asigure că nu vor pierde poteca în următorii ani. Și pot în sfârșit la drum, cu motoarele turate (adică cu implicare totală).

Personal iubesc tot acest proces și felul cum totul se leagă în final. Cum ajunge ca nimic să nu fie întâmplător, demonstrat prin cifre. Așa că, dacă și compania ta are în plan să își pună viziunea în acțiune, găsești în mine un partener entuziast de cursă lungă pentru #strategiedebusiness.

Chiar așa, când și-a definit compania ta strategia de business ultima dată?

www.eacs.ro

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More