Prima pagină » O idee pentru contabili de dezvoltare a activității

O idee pentru contabili de dezvoltare a activității

by Elena Paraschiv-Pop

Este un truism să menționăm că digitalizarea transformă companiile de servicii profesionale (Contabili, Auditori, Experți Fiscali, Juridic) și că acestea trebuie să se adapteze.

Mai multe companii reinternalizează contabilitatea utilizând software care procesează sarcinile contabile. Devine obișnuit ca un angajat să părăsească o firmă de contabilitate pentru a merge la un fost client pentru a sprijini procesul de reinternalizare.

Apariția platformelor de contabilitate este un nou concurent care comercializează serviciile și determină firmele de contabilitate să scadă prețurile. 

CUM VOR REACȚIONA FIRMELE DE CONTABILITATE LA ACESTE PROVOCĂRI ÎN URMĂTORII 5 -10 ANI?

Cei mai mari vor cumpăra o companie de IT pentru a-și dezvolta tehnologia, iar companiile de IT le vor cumpăra pe cele medii. Mulți vor fuziona pentru a ajunge la dimensiunea critică cu mai puțini angajați, dar cu același număr de parteneri. Foarte probabil, firmele de contabilitate își vor reduce costurile prin concedierea unor contabili seniori, care se vor confrunta cu aceeași situație a lucrătorilor din perioada în care producția s-a mutat în China. Oamenii seniori își vor dezvolta practica adăugând și mai multă presiune asupra taxelor, dar concurența cu companiile IT va fi acerbă.

Din conversația noastră cu Contabilii, mulți dintre ei au anticipat această situație și au investit în înlocuirea interacțiunii umane cu mai multă tehnologie, așteptând ca clienții lor fideli să finanțeze aceste investiții.

Dar puțini Contabili se așteaptă să piardă clienți din cauza digitalizării, ceea ce înseamnă și o schimbare a obiceiurilor clienților, și semnalul de a verifica ce oferă concurența. Dar astăzi concurența este software și este mai ieftin.

Cu toate acestea, firmele de contabilitate pot gestiona amenințarea în mod diferit. Ei pot dezvolta o sursă recurentă de venit prin valorificarea relației pe care au construit-o cu clienții lor, consolidându-și, în același timp, poziția de consilieri.

Băncile spun că, dacă un client are mai puțin de trei produse, este un client volatil. În fața digitalizării și a apariției unor noi concurenți mai agili, băncile au propus mai multe servicii clienților lor, iar firmele de contabilitate trebuie să adopte aceeași strategie. 

Propunerea de noi servicii înseamnă că firmele de contabilitate recrutează specialiști și fac noi investiții. Investițiile și cheltuielile suplimentare nu sunt realiste atunci când viitorul este incert, iar compania ia în considerare restructurarea. În plus, moștenirea este complex de gestionat, deoarece Partenerii luptă pentru a-și proteja status quo-ul, punând în pericol ideile noi și ușurând calea concurenților mai agili. 

OPERANDI PROPUNE O NOUĂ IDEIE PENTRU COMPANIILE DE SERVICII PROFESIONALE PENTRU A MINIA RISCUL PIERDEREI CLIENȚILOR ȘI PENTRU A DEZVOLTĂ NOI SURSE DE VENIT 

Firmele de contabilitate au trei active principale: marca, angajații și clienții. Disruptorii au soluții noi, dar le lipsește reputația, clienții și forța de vânzări. 

Operandi recomandă un parteneriat în care firmele de contabilitate vând servicii terților pentru a completa activitatea de bază și pentru a consolida relațiile cu clienții lor, dezvoltând în același timp un venit recurent.

Operandi selectează soluțiile, monitorizează furnizorii, ajută firma de contabilitate să implementeze aceste noi soluții în portofoliul său de servicii și sprijină vânzările. 

Operandi a dezvoltat un portofoliu de soluții în jurul informațiilor de afaceri, colectarea datoriilor, soluții de conformitate și planificare financiară pentru persoane fizice. Toate aceste servicii sunt promovate astăzi de firmele de contabilitate și le consolidează statutul de Consilieri.

Operandi a început în 2016 cu intenția de a ajuta firmele profesionale (Contabilitate, Audit, Fiscal, Juridic) și Consultanții independenți. În ultimii patru ani, am construit parteneriate și cunoștințe care au creat un cerc virtuos între parteneri de încredere. Operandi lucrează în prezent cu 29 de parteneri care sunt firme de contabilitate, camere de comerț, consilieri independenți și furnizori de soluții. 

„Suntem mândri că am dezvoltat o afacere în creștere, bazându-ne pe integritate, loialitate și transparență.” – Karim Kheirat, Managing Partner.

Karim Kheirat și Elena Paraschiv-Pop dezvoltă Operandi. Karim a dezvoltat soluții similare în timp ce lucra la JP Morgan, UBS și KPMG. Elena este specialist în marketing care a lucrat pentru firme de contabilitate. De asemenea, au lucrat împreună într-o companie de informații de afaceri, în timp ce Karim era directorul de țară și Elena, directorul de marketing.

Operandi a dezvoltat soluții pentru firme de contabilitate mari și consilieri independenți, pentru orice informație, vă rugăm să ne contactați pe Linkedin și să verificați www.operandi.ro

CE SERVICII RECOMANDĂ FIRMELE DE CONTABILITATE SĂ PROMOVEZE?

Informații  de afaceri sunt serviciile din jurul creditului comercial pe care o companie le oferă clienților săi. Înainte de a livra o comandă, fiecare companie trebuie să evalueze capacitatea clientului său de a plăti factura. Companiile mici și mijlocii folosesc date financiare învechite de la Ministerul de Finanțe pentru a face acest lucru, în timp ce companiile mari au echipa lor pentru a efectua analiza clienților. Firmele de contabilitate pot furniza clienților lor rapoarte realizate de analiști pentru a reduce riscul de neplătire a facturilor.

Colectarea datoriilor : fără un colector de creanțe dedicat, companiile au adesea facturi neplătite. Dacă există facturi restante peste 3 luni, situația este critică, iar fiecare zi suplimentară scade șansa de a încasa banii. Firmele de contabilitate sunt bine poziționate pentru a-și alerta clienții cu privire la riscul de neplătire a facturilor și pentru a recomanda un specialist care să accelereze încasarea. 

Soluții de conformitate: Presiunea de conformitate este în creștere, iar companiile trebuie să aplice noi reguli (UBO, KYC, anticorupție, GPPR) pentru a evita penalități substanțiale. Acestea sunt noi riscuri operaționale pentru companii care combină reglementările, procesele și tehnologia pe care firmele de contabilitate le pot promova clienților lor.

Planificarea financiară pentru persoane fizice  este o soluție promovată de numeroși contabili, avocați și notari din vestul Europei. Este în principal pentru a verifica adecvarea dintre economisirea și obiectivele financiare ale familiei: achiziționarea unei case, pregătirea pensionării, finanțarea taxelor de facultate. O dată pe an, planificatorul financiar actualizează „raportul de familie” și propune acțiuni. Utilizatorii acestor servicii sunt de obicei directori, antreprenori și sportivi care înregistrează venituri substanțiale pentru o perioadă scurtă de activitate.

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More