- Potrivit raportului de activitate, Narada a reușit să strângă anul trecut această sumă de la companii și persoane fizice pentru a ajuta peste 45 de mii de elevi să aibă acces la o educație modernă, de calitate și peste 162 de școli să își rezolve probleme înregistrate pe platforma HartaEdu.ro
„2023 este anul în care am reușit să ajungem de la intervenție la scară, la intervenție în profunzime la nivel de școală, la efecte de undă în comunitate și până la sprijinul unor copii cu potențial ce merită văzut. Toate acestea au fost posibile pentru că partenerii noștri, acești oameni de bine, au pus laolaltă contribuțiile lor în Fondul Narada pentru Educație pentru a sufla vânt în pânze acestei misiuni și pentru a realiza împreună schimbarea pe care ne-o dorim în educație”, declară Raluca Jianu, CEO Narada, organizație care a lansat raportul de activitate pe anul 2023. Prin această analiză, organizația care susține educația din România informează transparent despre modurile în care au fost folosite fondurile și despre impactul adus în comunități, proiectele în care au fost investite resursele și rezultatele generate.
Citește și articolul: SII România are un nou CEO: Iulia Surugiu preia conducerea companiei pe plan local
Potrivit Raportului de activitate pe anul 2023, organizația Narada a reușit să strângă anul trecut de la companii și persoane fizice peste 7 milioane de lei. Această sumă a fost investită în educația copiilor din România, în rezolvarea a peste 162 de alerte înregistrate pe platforma HartaEdu.ro (care mapează nevoile școlilor din România), în programele de învățare pentru elevi și comunități, precum și în dezvoltarea sau experimentele de tipul primul asistent AI în educație, program lansat de Narada împreună cu Zitec la mijlocul anului trecut.
Un număr mare de copii au fost impactați de aceste investiții
45.435 de mii de copii au fost impactați de aceste investiții, ceea ce înseamnă tot atâtea șanse în plus pentru un viitor mai bun, se arată în raportul publicat de Organizația Narada. Dintre aceștia, 25 de copii din zone defavorizate și fără posibilități materiale au acum toate resursele necesare pentru a-și atinge potențialul propriu prin educație, peste 2000 de elevi s-au pregătit pe platforma Naradix, recuperând materia pierdută la școală sau învățând pentru Evaluarea Națională, mulțumită parteneriatului cu TVR în cadrul programului Teleșcoala. Iar 60 de școli au intrat în cea mai mare campanie de strângere de fonduri pentru rezolvarea urgențelor lor și au reușit să strângă într-o singură zi peste 1 milion de lei.
Un model despre cum Narada a reușit să aducă schimbări semnificative prin implicarea sa și a comunității, este transformarea totală a unei școli de la țară într-o școală ultra modernă, asemenea celor din țările occidentale. Școala de la Sălcioara a trecut de la uși și ferestre care nu se închideau, de la bănci vechi care abia îi mai țineau pe copii și de la table cu cretă, la acces la tehnologie, la o clădire sigură și la un design modern ce permite fiecărei clase să spună o poveste copiilor. „Oamenii minunați de la Narada ne-au întins o mână, iar noi le-am luat pe amândouă. Le-am spus păsurile și nevoile noastre, ei ne-au ascultat și ne-au spus: <Se poate!>”, declară Gabriela Fritu, profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Sălcioara.
Toate rezultatele anului trecut nu ar fi fost posibile fără partenerii Narada din Fondul pentru investiții în educație, după cum afirmă Raluca Jianu, printre aceștia numărându-se Bergerat Monnoyeur, PSO Agricultură, BRD Asigurări de Viață, Inditex, ROCA Industry, Prime Kapital Development, Bittnet Group, BICRomania, Adrem, Amazon, Eneria. Iar printre cele mai importante proiecte ale organizației se numără campania „Împreună pentru școala noastră”, „Narada Nest”, parteneriatul cu Teleșcoala de pe TVR, lansarea primului pilot de AI în domeniul educației împreună cu Zitec.
Despre campania „Împreună pentru școala noastră”
„Împreună pentru școala noastră” este campania care a atras 60 de școli din România, fiecare cu nevoi diferite în căutarea soluțiilor. Cu sprijinul Narada, profesorii și directorii acestor școli au ieșit din zona lor de confort și s-au transformat în manageri de proiect, responsabili de comunicare, fundraising și operațiuni, au mobilizat comunitatea, au lucrat umăr la umăr cu Narada, cu elevii și părinții și astfel că pe data de 18 decembrie au organizat în aceeași zi și aproximativ la aceeași oră un târg școlar la care au reușit să strângă peste 1 milion de lei. Acești bani au fost supuși unui mecanism de dublare din partea Narada și a companiilor care o susțin și deja de luna trecută alertele au început să fie rezolvate. Exemplul cel mai concludent în acest caz este o școală din inima Moldovei, din satul Căiuți, ai cărei profesori au reușit să adune comunitatea în jurul cauzei lor, reușind să strângă 5000 de euro în ziua târgului, deși populația este extrem de vulnerabilă din punct de vedere financiar, situația locurilor de muncă fiind una foarte gravă. Mai mult decât atât, în fața acestui efort, autoritățile s-au mobilizat și ele, astfel că primăria a alocat buget și în luna martie 2024 trebuie să ajungă la Căiuți microbuzul școlar atât de necesar elevilor care străbat și 15 kilometri pe jos.
„Narada Nest” s-a născut din dorința de a sprijini potențialul acelor elevi care au avut doar neșansa de a se naște într-un loc unde oportunitățile secătuiesc. Narada Nest îi susține pe acei copii care pot ajunge leaderi în comunitățile lor, în companii, în universități de prestigiu, copiii care învață din răsputeri, dar care nu sunt încurajați de situația socială sau familială. Împreună cu Asociația „Zi de bine” și Melania Medeleanu, Narada a lansat acest proiect în decembrie 2023 și astfel 25 de copii au fost deja sprijiniți cu toate resursele necesare pentru a-și atinge potențialul prin educație (rechizite, meditații, bani pentru pachet și alte nevoi urgente, tehnologie, cursuri vocaționale sau analize medicale). Alte 15 alerte de acest tip sunt în curs de rezolvare.