Prima pagină » SearchAds – În ultimele 6 luni, subiectul Inteligenței Artificiale a cunoscut o explozie în interesul românilor

SearchAds – În ultimele 6 luni, subiectul Inteligenței Artificiale a cunoscut o explozie în interesul românilor

by Elena Paraschiv-Pop

Într-o analiză a perioadei ianuarie 2020 – martie 2023, SearchAds, agenție de marketing online, a monitorizat evoluția interesului pentru Inteligența Artificială în România și a identificat o creștere exponențială a explorării și utilizării acestui domeniu. Cuvinte cheie precum „chat GPT” sau „Open AI”, care nu înregistraseră nicio căutare la începutul perioadei analizate, au explodat în popularitate în decembrie 2022, ajungând la un volum de căutări de 500.000.

„Apariția Inteligenței Artificiale a dus la o revoluție în marketingul online, atât pentru companiile mari, cât și pentru cele mici. Prin intermediul acestei tehnologii, acestea pot să anticipeze și să răspundă nevoilor și preferințelor utilizatorilor într-un mod mai precis și mai eficient ca oricând. Credem că într-un viitor apropiat Inteligența Artificială va schimba radical comportamentul utilizatorilor de internet, iar bugetele de publicitate vor fi direcționate tot mai mult către această zonă în ascensiune”, a declarat Paul Smarandache, managing partner Search Ads.

La începutul perioadei analizate, în ianuarie 2020, numărul lunar de căutări pe Google pentru termeni precum AI, Artificial Intelligence și Inteligență Artificială erau în jur de 9000, iar termenii chat GPT și OpenAI nu atrăgeau nicio căutare. Până în noiembrie 2022, volumul de căutări a rămas relativ constant, cu creșteri minore lunare. Cu toate acestea, în decembrie același an, au început să apară căutări și pentru termenii chat GPT și OpenAI, iar volumul acestora a explodat, ajungând la 500.000 de căutări.

În prezent, observăm o creștere continuă, cu aproximativ 1,5 milioane de căutări lunare pentru aceste cuvinte cheie, iar tendința este în continuă ascensiune. Termenul cel mai căutat este chat GPT, cu aproximativ 1,3 milioane de căutări în luna martie. În același interval, chatbotul Google bazat pe AI, cunoscut sub numele de Bard, a înregistrat doar 8.300 de căutări, ce reprezintă doar 0.6% din numărul total de căutări înregistrate pentru chat GPT. Un alt instrument de Inteligență Artificială căutat de utilizatorii români este Midjourney, cu 33.000 de căutări în luna precedentă, o soluție care generează imagini pe baza datelor introduse de utilizator.

În domeniul marketingului online, atât Google, cât și Meta (fosta Facebook) utilizează deja AI pentru a anticipa preferințele și intențiile utilizatorilor, identificând momentul potrivit pentru a achiziționa un produs și determinând mesajele care ar putea stimula o reacție pozitivă și o achiziție. În plus, boții conversaționali sunt din ce în ce mai utilizați în agenții pentru a crea mesaje optimizate orientate spre vânzare, pentru a analiza informațiile din campanii și a lua decizii, instrument folosit și în cadrul SearchAds.   

Potrivit reprezentanților companiei, explozia Inteligenței Artificiale în România a generat o schimbare semnificativă în comportamentul utilizatorilor de internet și în strategiile de marketing online, iar companiile înțeleg importanța adaptării la această tendință și investesc în tehnologii AI pentru a-și îmbunătăți performanța și a obține avantaje competitive.

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More