Prima pagină » Mihai Schita, Fondator Schwab Agropod: „Responsabilitatea începe cu mine. Eu m-am autoeducat, apoi am făcut educație familiei și apoi echipei”

Mihai Schita, Fondator Schwab Agropod: „Responsabilitatea începe cu mine. Eu m-am autoeducat, apoi am făcut educație familiei și apoi echipei”

by Elena Paraschiv-Pop

Educația joacă un rol vital în conștientizarea importanței principiilor sustenabilității, consideră Mihai Schita, Fondator Schwab Agro Prod, companie înființată în 2004, care exploatează 3.000 hectare de teren agricol, în Ardud, județul Satu Mare.

„Responsabilitatea începe cu mine pentru că eu, de exemplu, am făcut propria educație. După aceea am făcut educația familiei mele. După aceea am făcut colectivului oamenilor care sunt în jurul meu, am vorbit ce conduită să adoptăm și cum trebuie să se întâmple lucrurile. Și pornind de acasă, apoi de la birou, la nivel de platformă, de la A la Z”, a declarat Mihai Schita, în cadrul celui de-al doilea sezon al emisiunii „Afaceri pentru Viitor”, dedicat IMM-urilor, susținut de ING. 

Proiectul a fost demarat anul trecut de Ambasada Sustenabilității în România pentru a aduce față în față cei mai importanți lideri ai mediului de afaceri și cele mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă.

În 2014, în parteneriat cu Biogest Austria, compania Schwab Agro Pro a investit aproximativ 6 milioane de euro într-o staţie de biogaz din localitatea Ardud, care are o putere instalată de 1,5 MWH. Căldura generată este folosită la instalaţia de uscare a cerealelor, pentru încălzirea unor suprafețe de 0,60 hectare sere și pentru alte activități desfășurate pe platformă.

Totodată, conform lui Mihai Schita, în acest an, compania sa are în plan realizarea unei stații de compostare cu o capacitate de până la 6.000 de tone pe an, care va asigura independența față de îngrășămintele chimice în proporție de cel puțin 80%. 

În opinia sa, ingredientele unui parteneriat solid de afaceri includ onestitatea și corectitudinea. „Să nu uităm că businessurile se fac între doi parteneri și nu între două companii, nu între cifre între cifre – se fac între oameni. Consider că onestitatea și parolismul în business sunt, de fapt, secretul pentru a merge mai departe.”

Aceleași elemente contează și în relația cu investitorii, adaugă Mihai Schita. „Ideea este că dacă o companie are, în relația cu finanțatorii, o conduită corectă și onestă, adică plătindu-și ratele, dobânzile, costurile, comisioanele, niciun finanțator nu o să spună stop joc.”

Pentru antreprenor, sustenabilitatea în afaceri înseamnă valorificarea tuturor reziduurilor biodegradabile la nivel de exploatație agricolă, referindu-se la biomasa rezultată în urma recoltării cerealelor.

Nu în ultimul rând, investițiile în sustenabilitate care permit independența energetică sunt foarte importante pentru viitorul oricărui business, adaugă fondatorul companiei agricole.

„Chiar dacă efortul pentru a ajunge să fii independent este unul al naibii de anevoios, la final, afirm cu toată tăria: merită 100% totul. Risipa de timp, energie, investiții, tot. […] Fiecare ar trebui să se gândească că a fi independent astăzi este cel mai important lucru”, spune Mihai Schita.

Proiectul “Afaceri pentru Viitor” este dezvoltat de Ambasada Sustenabilității în România (ASR), cu obiectivul de a atrage atenția asupra celor mai importante teme privind dezvoltarea sustenabilă a afacerilor, în cadrul unor dialoguri cu cei mai importanți lideri ai mediului privat. Cel de-al doilea sezon este dedicat segmentului IMM și este realizat în parteneriat cu ING România.

Despre Ambasada Sustenabilității

Ambasada Sustenabilității în România promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică (profitul). Ambasada este o inițiativă nonprofit, privată și apolitică. Lansată oficial în 2018, organizația aduce laolaltă companiile responsabile și ONG-urile implicate pentru ca împreună să contribuim la apropierea momentului în care românii trăiesc într-un mediu sănătos, o societate echitabilă și prosperă.

Despre ING România
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.  

Foto sursa: AMbasada Sustenabilității în România

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More