Prima pagină » Business Mind, o formulă compactă de consultanță externalizata pentru sectorul B2B

Business Mind, o formulă compactă de consultanță externalizata pentru sectorul B2B

by Elena Paraschiv-Pop

Business Mind este una dintre puținele companii care oferă sectorului B2B (business-to-business) din România un mix de servicii de consultanță comercială, astfel încât clienții să rezolve, din sursă externă, o paletă largă de activități cu scopul de a atinge obiectivele de dezvoltare.

„Din 2018, am reușit să câștigăm, să sporim încrederea clienților noștri și să ne extindem portofoliul de servicii, începând cu cele de comunicare, brand management, web-design, marketing outsourcing și până la business intelligence, managementul riscului comercial, conformitate, servicii HR și obținerea de certificări. Cel mai căutat serviciu este cel de consultanță comercială B2B care oferă o perspectivă unică asupra strategiei de marketing și vânzări. Acesta aliniază obiectivele comerciale (cifra de afaceri, portofoliu de clienți etc.) cu acțiunile de vânzări și comunicare, prin intermediul unui mix unic de consultanță strategică și instrumente & soluții de „business intelligence”” – Elena Paraschiv-Pop, Fondator & Coordonator Business Mind.

În contextul actual al digitalizării, pe lângă costul de producție,  firmele alocă sume considerabile pentru activitatea de marketing, inclusiv către furnizorii de servicii de branding (design, print, web-design etc) și comunicare (companii de PR, jurnaliști independenți, social media) care de multe ori sunt aleși aleatoriu, fără o selecție riguroasă. Firmele acestea riscă să nu primească nivelul de calitate așteptat, periclitându-le astfel imaginea în piață și de asemenea, riscă să nu plătească un preț corect pentru produsele și serviciile contractate. Nu în ultimul rând, companiile se confruntă cu problemele create de găsirea și păstrarea personalului potrivit.

Externalizarea marketingului firmelor, propus de Business Mind, permite antreprenorilor să se folosească, la costuri semnificativ mai scăzute, de unele abilități (comercial, marketing, PR, design website, copyright etc) la niveluri de expertiză (de la junior la expert), toate calibrate la nevoile fiecărui proiect. Actualmente, firmele mari sunt singurele care dețin echipe complete de marketing și comunicare – care sunt, de obicei, formate din experți de marketing, experți PR, designeri, web-designeri, experți social media. Unele companii mici și medii au, la rândul lor, echipe de marketing mai restrânse și apelează, punctual, la furnizori externi de servicii. Pe de altă parte, sunt start-ups, firmele de contabilitate și consultanții independenți sau chiar IMM care au o activitate restrânsă de marketing și care nu au un departament intern destinat acestei activități, așa ca apelează la servicii externalizate dar fără viziunea unui plan adaptat la obiective lor comerciale sau fără o selecție riguroasă a furnizorilor. Mai mult, firmele implicate în activitatea B2B au nevoie, în mod cert, de o strategie diferită de poziționare și comunicare iar experții calificați în acest domeniu sunt foarte putini.

Business Mind oferă acestor companii – care nu au un departament intern de marketing sau care doresc să completeze abilitățile departamentului actual – accesarea unui serviciu premium ce înglobează un set complet de abilități, expertiză personalizată și instrumente, cu un buget rezonabil. Prin utilizarea acestui serviciu, companiile și consultanții se poziționează ca experți în domeniile lor, identifică clienții potriviți, evită clienții păguboși și comunică cu piața cât mai eficient. În același timp, aceștia sunt scutiți de cheltuielile și problemele generate de relațiile contractuale cu parteneri neselectați.

Business Mind a fost înființată în 2018, de Elena Paraschiv-Pop. Consultant comercial B2B, cu o experiență în vânzări, marketing și dezvoltarea afacerii de aproape două decenii, Elena a lucrat pentru companii multinaționale unde a condus echipe de marketing, vânzări și Call center. Totodată, a livrat proiecte de consultanță pentru companii de toate dimensiunile, Camere de Comerț bilaterale și Secții economice a diverse ambasade în România. În ultima decadă, ea s-a concentrate pe consultanța pentru firmele mici și mijlocii, în special în zona B2B, convinsă fiind că acest segment antreprenorial este cel care va asigura dezvoltarea economiei naționale.

În prezent, Elena Paraschiv-Pop este consultant comercial pentru Asociația Camera de Comerț Belgia-Luxembourg-România-Moldova (BEROCC), Development Partner Operandi, mentor în Comunitatea Antreprenoria și mentor în cadrul proiectelor AVE România. Elena este autoare a  numeroare materiale de consultanță B2B, business blogger și speaker invitat la diverse evenimente privind antreprenoriatul și mediul de afaceri.

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More