Prima pagină » Hotel Bordeaux/Restaurant Stage: Industria HoReCa, nevoită să digere o porție prea mare de incertitudine și presiune. 2025 poate fi definitoriu pentru afacerile care nu se adaptează 

Hotel Bordeaux/Restaurant Stage: Industria HoReCa, nevoită să digere o porție prea mare de incertitudine și presiune. 2025 poate fi definitoriu pentru afacerile care nu se adaptează 

by Razvan Dutu

București, 30 ianuarie 2025 – Industria HoReCa se pregătește să înfrunte un an plin de incertitudine și presiune, cu mai multă prudență privind investițiile, 2025 putând fi un an definitoriu pentru unele afaceri din domeniu, atrag atenția reprezentanții Hotel Bordeaux și Restaurant Stage. În acest context, având în vedere și noile măsuri fiscale, dar și deficitul de personal din industrie și așteptările mai mari din partea clienților, este nevoie ca afacerile să se adapteze și să inoveze pentru a fi în continuare în control și a reuși nu doar să supraviețuiască, ci să și crească. 

„HoReCa a fost mereu un domeniu greu încercat, însă anul acesta presiunea atinge cote mari. Urmează un an în care industria HoReCa este nevoită să digere o porție prea mare de incertitudine și presiune. La acestea se adaugă noile măsuri fiscale anunțate, afacerile din domeniu fiind nevoite să facă ajustări din mers, constant. Credem că mulți antreprenori vor aborda investițiile cu mai multă prudență, concentrându-se pe optimizarea costurilor. Însă 2025 poate fi definitoriu pentru acele afaceri care nu iau decizii favorabile. O deschidere mai mare spre adaptabilitate este mai necesară ca oricând, în timp ce o strategie bine gândită și inovare poate transforma greutățile în avantaje. Personal, îmi păstrez optimismul. Cred că 2025 va fi un an de evoluție, în care cei care inovează și înțeleg ce este ospitalitatea vor reuși să se diferențieze”, explică Ana Savin, proprietar Hotel Bordeaux şi al restaurantului nice-dining Stage, un concept unic în România, şi un important antreprenor în HoReCa în Galaţi.

Principalele previziuni în HoReCa în 2025: de la lipsa de angajați la dorința de experiențe culinare

După un 2024 în care industria HoReCa s-a adaptat la schimbările din piață și la noile așteptări ale clienților, 2025 aduce o nouă serie de provocări: instabilitatea fiscală, creșterea costurilor, deficitul de personal și un consumator mai atent la valoarea oferită.

Deficitul de personal continuă să fie una dintre cele mai mari dureri pentru industria HoReCa. „Lipsa angajaților calificați a fost o provocare constantă, dar în 2025 devine o problemă critică. Este din ce în ce mai dificil să atragi și să reții talente într-un sector atât de dinamic și solicitant. Soluția? Investiții în formarea personalului și crearea unui mediu de lucru care să motiveze echipele”, declară Ana Savin.

Citește și articolul: AI News Briefs #31 by Alexandru Dan

Noile măsuri fiscale, o presiune suplimentară

Noile modificări fiscale vor avea impact asupra industriei HoReCa, mai ales asupra business-urilor mici și medii, care funcționează deja cu marje de profit destul de reduse. 

“Din păcate, incertitudinea fiscală pune o presiune suplimentară, pentru că în loc să ne concentrăm pe calitatea serviciilor, pe inovație și pe satisfacția clienților, suntem nevoiți să dedicăm timp și resurse pentru a ne adapta schimbărilor legislative. Sper, totuși, că impactul să fie unul moderat, dar ne dorim stabilitate pentru că doar așa putem construi pe termen lung. Nu-mi doresc în niciun caz să văd închideri de restaurante – fiecare local aduce un plus de valoare comunității, iar diversitatea și creativitatea sunt esențiale în HoReCa. Cred că e important ca toți să avem un dialog deschis cu autoritățile și să colaborăm pentru a crea un mediu fiscal care să susțină dezvoltarea și nu să o frâneze”, adaugă Ana Savin, proprietar Hotel Bordeaux şi al restaurantului Stage.

Consumatorii au așteptări tot mai mari – vor experiențe memorabile

Dorința de experiențe culinare personalizate și memorabile definește comportamentul clienților în 2025. Tendințele în meniu și concepte se îndreaptă către ingrediente locale și preparate personalizate, adaptate preferințelor clienților. Experiențele interactive, precum platingul la masă sau meniurile sezoniere, câștigă popularitate. O abordare autentică și orientată spre nevoile clientului va defini succesul.

„De la meniuri sezoniere cu ingrediente locale, la plating interactiv sau experiențe unice în localuri tematice, este clar că succesul în HoReCa se va concentra pe ospitalitate, autenticitate și inovare în 2025. Clienții români vor atât preparate delicioase și porții generoase, plating spectaculos cât și o experiență nouă la masă. Ieșirea la restaurant este tot mai mult despre experiență, despre emoțiile și trăirile avute în cadrul restaurantului. Iar localurile trebuie să se adapteze constant. Vor face diferența cele care vor înțelege conceptul de ospitalitate, își vor surprinde plăcut mereu clienții și vor face schimbări care să impresioneze”, adaugă antreprenoarea Ana Savin.

Adaptare și inovație: cheia succesului în 2025

În fața incertitudinilor din 2025, antreprenorii trebuie să adopte măsuri concrete pentru a rămâne competitivi și pentru a genera creștere în afacere. Aceștia ar trebui să se concentreze pe câteva direcții esențiale, printre care îmbunătățirea constantă a experienței clientului, optimizarea costurilor fără a face compromisuri la calitate, digitalizarea operațiunilor și o comunicare eficientă cu echipa și clienții. De asemenea, investițiile în formarea personalului și adaptarea la tendințele din piață pot face diferența.

Deschis în anul 2015, Hotel Bordeaux este una dintre cele mai importante unităţi de cazare din Galaţi, în special pe segmentul business. Până în prezent, hotelul a înregistrat peste 3.000 de oaspeţi din România şi străinătate.

Restaurantul Stage, situat în cadrul hotelului Bordeaux, este primul restaurant nice-dining din Galaţi, un concept patentat de antreprenoarea Ana Savin, contribuind astfel la dezvoltarea pieţei regionale de restaurante exclusiviste.

Related Posts

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More