București, 10 decembrie 2024: 76% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs și Up România au declarat că au pregătit beneficii de Crăciun pentru angajați, pe care le vor acorda în luna decembrie. 16% nu au avut buget alocat acestui scop, iar pentru 8% încă nu a fost luată decizia finală. La fel ca în fiecare an, cele mai multe companii își vor direcționa fondurile pentru beneficiile de sărbători către primele în bani (beneficiu menționat de 79% dintre respondenți). 40,7% vor face petrecere cu echipa, 33,3% oferă tichete cadou, 28,4% coșuri cu produse specifice de sărbători, 18,5% zile libere suplimentare și 2,5% tichete de vacanță.
„Beneficiile de Crăciun, poate mai mult decât cele de Paște, au devenit un obicei pe care angajatorii încearcă să îl păstreze chiar și în anii mai dificili din punct de vedere economic. Au întotdeauna un efect motivator asupra angajaților și marchează într-un mod pozitiv încheierea unui an de muncă. Ce vedem, în schimb, este o dinamică între tipurile de stimulente pe care le oferă. Cu toate că primele în bani rămân principalul beneficiu oferit, vedem, de la an la an, mișcări de poziții între celelalte. Spre exemplu, anul acesta sunt mai des menționate decât în anii trecuți petrecerile cu echipa, tichetele cadou sau zilele libere suplimentare”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
În ceea ce privește valoarea pachetului oferit, 28% dintre angajatorii participanți la sondaj au declarat că au la dispoziție un buget cuprins între 200 și 400 de lei. 22% între 400 și 600 de lei și tot la fel de mulți peste 1.000 de lei. Câte 7% dintre angajatori vor aloca sume cuprinse între 600 și 800 de lei, respectiv între 800 și 1.000 de lei și 6% au un buget cuprins între 100 și 200 de lei.
„Comparativ cu anii trecuți, vedem o creștere a sumelor alocate pentru cadourile de Crăciun.O parte dintre aceste creșteri a mers către primele în bani, iar o altă parte către beneficiile de tipul tichetelor cadou, pe care le regăsim în număr tot mai mare, de la un an la altul, în componența pachetelor acordate la final de an,Diversificarea acestor pachete se face întotdeauna și în funcție de semnalele pe care le transmit angajații către angajatori. Vedem că peste 35% dintre angajatori măsoară nivelul de satisfacție a angajaților cel puțin o dată pe an și aproape la fel de mulți poartă discuții unu la unu cu angajații atunci când simt că este nevoie, lucru care îi ajută să adapteze pachetele de beneficii în funcție de nevoile lor, să le facă mult mai custom și să direcționeze bugetele către platforme de beneficii flexibile, cum e Up MultiBeneficii”, declară Loredana Vătăvoiu, Marketing&Communication Director în cadrul Up România, unul dintre cei mai importanți emitenți de tichete valorice de pe piața locală.
La nivel general, 62% dintre angajatori au răspuns că valoarea pachetelor de beneficii pe care le oferă anul acesta a rămas la fel ca anul trecut. 26% au bugete mai mari și doar 5% au alocat mai puține fonduri. Și mai detaliat de atât, întrebați cu cât a crescut valoarea beneficiilor de sărbători, 4 din 10 angajatori au menționat o majorare cuprinsă între 10% și 20% a bugetelor, 3 din 10 – peste 20% și la fel de mulți maximum 10%.
În ceea ce-i privește pe angajați, dacă ar fi puși să aleagă ce beneficii de Crăciun să primească, prima lor opțiune ar fi primele în bani, menționate de 90% dintre respondenți. Următoarele pe listă sunt zilele libere suplimentare, tichetele cadou, tichetele de vacanță și coșurile cu produse de sezon. 59% dintre participanții la sondaj spun că au primit și anul trecut beneficii de Crăciun și că, în mare parte, angajatorii au fost atenți la dorințele lor. Astfel, cei mai mulți au primit bonusuri în bani, tichete cadou, petreceri cu echipa, coșuri cu produse de sărbători, dar și tichete de vacanță. 9 din 10 angajați cheltuiesc primele în bani și tichetele cadou în hyper și supermarketuri, 38,6% în magazinele online, 21,5% fac cumpărături direct de la producători, iar 11% merg la târguri cu specific de Crăciun.
Sondajul a fost realizat în luna noiembrie pe un eșantion de 387 de respondenți din rândul angajatorilor și 3.195 de respondenți din rândul angajaților.
Despre eJobs
eJobs este platforma de locuri de muncă din România care verifică manual toate anunțurile și companiile. Pe eJobs ai anunțuri cu salarii afișate, joburi din toate domeniile și industriile, locuri de muncă remote și în străinătate. În plus, pe platforma noastră găsești o mulțime de articole și sfaturi de carieră, dar și un calculator salarial numit Salario unde îți poți compara salariul actual și prin care poți vedea dacă ești plătit corect. Pentru recrutori și angajatori, eJobs oferă acces la o bază de peste 5 milioane de CV-uri, precum și o mulțime de soluții de recrutare eficiente. Pe lângă anunțuri de angajare și căutarea în baza de date, prin eJobs poți avea acces în plus la campanii de recrutare digitalizată sau chiar la soluții super personalizate prin agenția de recrutare Skilld. Mai mult, tot datorită eJobs, experții în resurse umane au acces la We Are HR, platforma de conținut dedicată specialiștilor în HR și managerilor.
Citește și articolul: ANALIZĂ XTB, Claudiu Cazacu: Cât de sus ar putea ajunge Bitcoin, după pragul de 100.000 dolari? Domeniul cripto, de viitor în ochii apropiaților administrației Trump
Despre Grupul Up:
Grupul Up este un grup internațional şi solid. Prezent în peste 25 de țări, Grupul Up își adaptează expertiza la specificul local. Zi de zi este alături de 23 de milioane de persoane din întreaga lume, prin zeci de mărci de produse și servicii. www.up.coop
Despre Up România
Up România face parte din Grupul Up, deservește peste 25.000 de clienți și peste 1.3 milioane de beneficiari pe Up Dejun, Up, Cadou, Up Vacanță, Up Cultură. La aceștia se adaugă peste 1.2 milioane de beneficiari pe Up Social din 150 de proiecte sociale naționale și locale care au fost realizate în ultimii 6 ani. Cu o prezență de 22 de ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța businessului companiilor, printre care se numără produse și servicii pentru salariați, platforma de beneficii flexibile Up MultiBeneficii, servicii dedicate comercianților, precum și soluții personalizate pentru modernizarea sectorului de acțiune socială.
Up MultiBeneficii este soluția Up România dedicată companiilor, ce oferă gestionarea eficientă a beneficiilor extrasalariale puse la dispoziția angajaților. Platforma Up MultiBeneficii prezintă un pachet atractiv de beneficii și oferte speciale ce pot fi alese chiar de către angajat în funcție de nevoile sale, generând un avantaj competitiv pe piață pentru angajator, iar pentru angajat, autonomie și flexibilitate.
Prin intermediul campaniei „Redefinim Munca”, Up România își propune să schimbe perspectiva asupra muncii, aducând schimbări semnificative în abordarea acesteia.
Up România este certificată Great Place To Work, pentru al treilea an consecutiv, în 2024.
Mai multe detalii pe www.upromania.ro.
Aplicația Up Mobil poate fi descărcată de pe App Store, Google Play sau Huawei AppGallery.