„Educația ne dă posibilitatea de a fi cetățeni ai lumii, nu doar ai unei țări sau ai unui continent”
- Ramona Raduly, moderatoarea podcastului Narada Leadership cu sufletul: Conversații cu vocile importante din business, care sprijină educația, stă de vorbă cu lansează Benjamin Turqin, CEO BRD Asigurări de Viață, despre educația din România
Benjamin Turquin a venit în România în urmă cu 10 ani, acceptând o provocare interesantă, aceea de a lucra într-o țară a Europei de Est, despre care nu știa foarte multe și cele pe care le știa nu erau chiar informații pozitive. S-a adaptat rapid și a îndrăgit țara. S-a căsătorit și s-a implicat activ în viața comunității.
În prezent, el este CEO-ul companiei BRD Asigurări de Viață, una dintre companiile din mediul de business ce sprijină organizația Narada, finanțând deja de peste trei ani educația din România și implicându-se atât prin acțiuni de voluntariat, cât și de mentorat, în acest domeniu. Benjamin Turquin, actualul invitat al podcastului Narada Leadership cu sufletul: Conversații cu vocile importante din business, vorbește cu jurnalista Ramona Raduly inclusiv despre acțiunea de voluntariat a echipei de leadership într-o școală din mediul rural, în încercarea de a oferi un exemplu tututor celor care au posibilitatea să susțină elevii și profesorii în transformarea educației.
Împărtășind aceeași misiune cu cea a Narada și anume nevoia urgență de a da tuturor copiilor șanse egale la educație, de a micșora prăpastia între cei cu resurse și cei fără, prin implicare directă și finanțare în sistem, echipa BRD Asigurări de Viață a decis să pornească o serie de acțiuni de educație financiară în școlile din comunitățile Narada. Prima intervenție a avut loc la Școala Gimnazială din comuna Vlădești, județul Argeș, acolo unde comunitatea înfruntă nenumărate provocări materiale.
BRD Asigurări a susținut financiar această școală în campania „Împreună Pentru Școala Noastră”, când profesorii, elevii și părinții au organizat un târg școlar cu scopul de a strange resurse pentru a reface curtea școlii, o primă urgență între cele multe legate de infrastructură și de siguranța copiilor la ore. Ulterior, o parte a echipei BRD Asigurări de Viață, însoțită de naradieni, a mers în comunitate și a susținut o serie de workshop-uri cu elevii pe teme de educație financiară. Subiectele au fost adaptate copiilor, presărate cu jocuri și exemple amuzante, menite să stârnească interesul lor, lucru care s-a și întâmplat și preț de câteva ore toți s-au implicat, au aflat despre puterea banilor și despre cea a asigurărilor. La final s-au auzit aprecieri nenumărate și s-a exprimat chiar dorința de a continua aceste lecții prețioase. Educația financiară este încă un subiect la care școala românească este deficitară, însă, prin astfel de acțiuni se fac pași mici, dar importanți către crearea unei curicule axate pe nevoile copiilor.
Este nevoie ca un francez să investească în educația din România?
Invitat de Ramona Raduly, manager comunicare al Narada și jurnalist ca formare, în podcastul Leadership cu sufletul: Conversații cu vocile importante din business, care sprijină educația, Benjamin Turquin a vorbit mult despre anii săi de formare, despre sprijinul primit din partea părinților, dar și a societății, dar mai ales despre viitorul de care suntem responsabili cu toții. Poate una dintre cele mai importante lecții pe care le-a învățat de la părinți, spune el, a fost implicarea în comunitate. A crescut într-o casă în care voluntariatul și simțul civic erau extrem de importante și chiar și azi, viața părinților săi se învârte în jurul comunității. Astfel, ajuns în România, a simțit de la bun început că stă în puterea sa să facă mai mult. „Dacă un francez vine și investește în educația din România, ar trebui să ne fie puțin rușine”, a plasat la fileu Ramona Raduly provocarea pentru acest podcast, însă Benjamin Turquin a spus că e de datoria fiecăruia dintre noi să ne gândim la evoluția comunității în care ne dezvoltăm. Tot el susține că educația ne dă posibilitatea de a fi cetățeni ai lumii, nu doar ai unei țări sau ai unui continent, doar prin educație putem evolua, putem cunoaște, putem decide singuri regulile jocului.
Citește și articolul: Gala #WeAreHalf premiază femeile, bărbații și organizațiile care susțin egalitatea de gen și de șanse în România
„Benjamin Turquin și echipa BRD Asigurări de Viață reprezintă pentru noi un exemplu de implicare, de loialitate, de determinare. Ne sunt alături de mai bine de trei ani și nu s-au dat niciodată înapoi de la a face lucruri. Au înțeles pe deplin misiunea noastră și ne-au susținut. Avem nevoie de astfel de oameni, avem nevoie de mentori, avem nevoie de implicare pentru că, așa cum spunem mereu, puterea celor mulți e neprețuită și doar așa putem face bine în educație”, declară Raluca Jianu, CEO Narada.
Despre NARADA
Organizația Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când co-fondatoarea organizației, Andra Munteanu, a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada are viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregătească pentru succesul în viață și în carieră. Cu o echipă multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.