București, noiembrie 2024 – INATECH Group, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții complete de ambalare din România, își consolidează poziția pe piață prin inițiative strategice, menite să diversifice portofoliul de produse și să eficientizeze capacitatea de producție. Compania se angajează să răspundă nevoilor clienților prin dezvoltarea unor soluții inovatoare care sprijină eficiența operațională. Aceste eforturi sunt parte a strategiei de creștere a cotei de piață în România și de extindere a prezenței INATECH Group în Europa Centrală și de Est în următorii ani.
Citește și articolul: Au reușit sau nu retailerii să își atingă targetul de Black Friday? Află în premieră rezultatele la European Digital Commerce, pe 18 noiembrie
De asemenea, compania anunță promovarea lui Daniel Vaum în funcția de manager al departamentului de achiziții, ca parte a strategiei de optimizare a proceselor interne.
„Companiile sunt din ce în ce mai interesate de sustenabilitate și de eficientizarea operațiunilor, motiv pentru care ne axăm pe produse care să răspundă acestor nevoi. Schimbările climatice și responsabilitatea ecologică duc la o cerere tot mai mare de ambalaje ecologice, iar în acest sens vrem să oferim o gamă completă, care să includă cât mai mult acest tip de produse. De altfel, în ultimul an, cele mai vândute produse sunt ambalajele din hârtie și carton, având loc o schimbare a cererii și o reorientare către produse mai prietenoase cu mediul. De asemenea, a crescut cererea pentru foliile cu bule de aer eco-friendly, produse din materie primă reciclată. Focusul pe termen scurt și mediu va fi pe aceste produse utilaje și echipamente care optimizează lanțul logistic și procesele din producție ale clienților noștri. Totodată, pe partea de consumabile, accentul va fi pe produse care sunt realizate într-un procent cât mai ridicat din materie primă reciclată, dar și produse sau soluții care vor optimiza costurile companiilor cu ambalarea. Nevoia de automatizare a proceselor din lanțul logistic și de producție este cu atât mai mare cu cât lipsa forței de muncă specializate este o problemă reală în piață”, declară Daniel Vaum, Manager Achiziții în cadrul INATECH Group.
INATECH Group continuă dezvoltarea parteneriatelor sale cu furnizori europeni, deja validați, majoritatea achizițiilor provenind din Italia, Slovacia și Germania. Costul direcționat în zona de stocuri se ridică la aproximativ 1 milion de euro, estimând ca la finalul primului trimestru din 2025 să crească cu 30%, oferind clienților acces la o gamă de produse într-o continuă diversificare. Cele două spații de depozitare din Domnești-Ilfov și CTPark Oradea Cargo Terminal, cu un total de aproximativ 6.220 mp, permit deținerea unui stoc permanent pentru nevoile clienților din diverse domenii și livrarea comenzilor oriunde în țară într-un termen de cel mult 24-48 de ore.
Investiții suplimentare în producție și utilaje
“La începutul lunii octombrie, INATECH Group a investit peste 180.000 de euro în noi mașini dedicate producției de ambalaje din spume tehnice. Politica noastră de achiziții constă în căutarea și prospectarea activă pentru creșterea portofoliului cu produse noi. Deși piața este marcată de instabilități și lanțul de aprovizionare este supus unor presiuni externe, vom continua să investim și să identificăm noi oportunități de business pentru a întări conceptul care ne definește, acela de complete packaging provider – furnizor de soluții complete pentru ambalare”, explică Daniel Vaum, Manager Achiziții în cadrul INATECH Group.
Prin investiții în extinderea portofoliului de produse și a automatizării proceselor, grupul INATECH vizează creșteri pe segmentele de clienți din e-commerce, electronică, farmaceutică, industria producătoare de mobilă, construcții, aeronautică, automotive și logistică. Totodată, este vizată creșterea exportului de ambalaje, în special în Bulgaria și Ungaria.
Grupul INATECH, din care fac parte diviziile INATECH Packaging (furnizor de soluții complete pentru ambalare), iFOAM AG (producător de ambalaje customizate) și ISOTECKLINE (furnizor de materiale izolatoare profesionale pentru construcții), a înregistrat o cifră de afaceri de 8,5 milioane euro anul trecut, după o creștere organică de 7% a businessului, aproape de obiectivele setate, păstrând ritmul de creștere anual. Cea mai mare parte din business, în proporție de 80%, este reprezentantă de vânzările B2B, iar sursa principală a creșterii celor trei divizii a inclus dezvoltarea soluțiilor personalizate, capabile să se adapteze și să scaleze în funcție de dimensiunea și cerințele afacerii fiecărui client.
Fondat în 2010 de catre antreprenorul Cristian George BADESCU, INATECH Packaging, parte din INATECH Group, este o prezență importantă în industria de packaging din România, cu o gamă completă de produse și constant diversificată, numărând în prezent peste 6.000 de coduri unice în portofoliu.
În 2023, INATECH a intrat pe segmentul de reciclare și prelucrare a deșeurilor din plastic pentru producerea de materie primă de tip granulă reciclată, necesară pentru protecția produselor, ca parte din strategia de sustenabilitate a întregului grup.