„Povestea lui Ionuț este una tulburătoare”, mărturisește Ilina Elena, profesoară a școlii Valea Danului, județul Argeș, care spune pe descult.hartaedu.ro/, în cadrul campaniei naționale de mobilizare socială „1 copil încălțat = 1 destin dezlegat”, lansată de organizația Narada, în colaborare cu Inditex, povestea de viață a unuia dintre cei 8220 de copii care se confruntă cu suferința și cu lipsuri care îi împiedică să aibă același acces la educație sau posibilitatea de a-și urma un vis și un viitor pe măsura abilităților lor.
„Copilul provine dintr-o familie monoparentală, tatăl său a murit când el avea doar șapte ani. Acum el este în clasa a VI-a, iar în urmă cu doi ani și-a pierdut fratele geamăn, care s-a îmbolnăvit. Iar familia, una modestă, fără resurse financiare și acces la informații, nu a reușit să îl ducă la spital la timp, iar pneumonia de care suferea l-a doborât. A fost o adevarată tragedie în comună, iar toată școala s-a mobilizat să îi fie alături lui Ionuț la înmormântare, dar mai ales după”. Dl. Roșiu, directorul Școlii Gimnaziale Petrache Cernătescu Cernatești, Dolj, unde învață Ionuț, spune că îl simte pierdut pe copil de când a murit fratele lui, iar singura lui alinare e școala. Chiar și în vacanță își face „de treabă” prin curtea școlii, este un băiețel foarte priceput la treburile practice și caută prezența domnului Roșiu. Iar directorul, și profesor de matematică, îl implică în ce poate, ca să-l facă să se simtă util și să îl bucure. Veniturile familiei sunt foarte modeste, mama traiește din ajutor social, iar bunicii merg la munca cu ziua. „În ultimii șase ani de zile, pentru Ionuț școala este acasă, primește o masă caldă, acolo își face temele, în vacanțe tot pe la școală stă. Stă mai mult la școală decât acasă”, spune dl Roșiu, care este ca un tată pentru toți copiii din școala lui. Anual face efortul de a-i scoate din comună și a-i duce la licee și școli profesionale în vizită, să le transmită sentimentul că se poate, că e important să își continue studiile. În fiecare an, trei-patru elevi merg la liceu, iar restul la profesională, de cele mai multe ori în sistem dual, unde au burse de studii și un loc de muncă asigurat după. Din păcate, în comunitatea lor majoritatea copiilor provin din familii monoparentale sau sunt crescuți de bunici, pentru că părinții merg să muncească în străinătate.
Unde poate fi citită povestea lui Ionuț
Povestea lui Ionuț poate fi citită în „Jurnal al profesorilor”, pe descult.hartaedu.ro/, acolo unde cadrele didactice din toată țara fac cunoscute aceste situații ale comunităților și copiilor care au nevoie de ajutor, cu dorința de a-i ajuta să crească frumos și echitabil. Obiectivul campaniei lansate de Narada se bazează pe un studiu desfășurat de organizație din care reiese că, în prezent, în România, 8220 de copii se simt marginalizați și rușinați din cauza lipsurilor de bază, cum ar fi un ghiozdan, rechizite, o geacă de iarnă sau o pereche de ghete și sunt în pericol de abandon școlar.
Cu acest scop, pe 26 august, organizația Narada a dat startul uneia dintre cele mai mari campanii de mobilizare socială, în colaborare cu Inditex (părintele companiilor Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho și Zara Home), companie care investește deja în rezolvarea nevoii a 1000 de copii. Prin „1 copil încălțat = 1 destin dezlegat”, Narada își propune să adune cât mai mulți susținători și donatori în aceeași cauză, pentru a ajuta minimum 2500 de copii, pentru început, să se reîntoarcă în această toamnă la școală, fără a-și mai căra cărțile în pungă și fără a le mai fi rușine că poartă haine căpătate și că nu au niciodată rechizite sau pantofi.
Citește și articolul: Măsuri concrete de îmbunătățire a Strategiei Energetice a României, elaborate de OFA
Despre obiectivul Narada
Obiectivul Narada este de a sprijini fiecare copil cu câte un kit ce va conține: o geacă de iarnă, cât mai călduroasă, o pereche de încălțări noi și comode, ghiozdan. Și toate rechizitele de care au nevoie acești copii care, într-un procent de 80%, provin din mediul rural, iar majoritatea dintre ei răspunde nevoii urgente de intervenție. Oricine poate contribui printr-un SMS la numarul 8864 cu textul EDUCATIE, online pe descult.hartaedu.ro, unde se află poveștile acestor copii, în „Jurnal al profesorilor”, acolo unde cadrele didactice i-au caracterizat cu emoție și dorința de a-i ajuta să crească frumos și echitabil. În București, toți cei care doresc să doneze fizic o pot face la instalația imersivă creată de artista Irina Dragomir și expusă în mall Băneasa Shopping City, în perioada 26 august – 1 septembrie, în Afi Cotroceni, în perioada 2-8 septembrie și, ulterior, în perioada 9-15 septembrie în Promenada Mall. Artista Irina Dragomir s-a alăturat campaniei Narada prin această lucrare care simbolizează un boboc de floare ca potențial al celor fără șansa siguranței zilei de mâine, un boboc legat cu 500 de noduri ce pot fi dezlegate pe rând, cu fiecare donație făcută. Când toate nodurile vor fi desfăcute, floarea se va deschide, asemenea acestui potențial.
Acestui exercițiu de mobilizare socială propus de Narada, prin intermediul căruia se dorește evitarea abandonului școlar și un eșec de proporții privind actul educațional, i s-au alăturat și alte companii importante precum Amazon, BIC România, Frisbo și Fan Courier.
Despre NARADA
Organizația Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când co -fondatoarea organizației, Andra Munteanu, a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada are viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregătească pentru succesul în viață și în carieră. Cu o echipă multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.
Despre INDITEX
Inditex este o companie globală de fashion retail care operează o rețea integrată de magazine fizice și online aparținând brandurilor Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home și Lefties. Cu un model de afaceri axat pe inovare constantă și servicii pentru clienți, Inditex operează pe peste 200 de piețe și s-a angajat să atingă neutralitatea climatică până în 2040.