Prima pagină » Inovare și experimentare: Rolul esențial al României în dezvoltarea comerțului electronic 

Inovare și experimentare: Rolul esențial al României în dezvoltarea comerțului electronic 

by Razvan Dutu

În ultimele două decenii, România a ajuns să fie o adevărată forță în lumea externalizării IT, inclusiv în domeniul dezvoltării de platforme de comerț electronic. România oferă un set unic de beneficii, care o fac o destinație atractivă pentru companiile care doresc să dezvolte platforme de e-commerce de ultimă generație, să facă studii de piață sau studii legate de comportamentul utilizatorilor. În plus, mediul dinamic din România susține o cultură a experimentării, ceea ce o face o locație ideală pentru companiile care doresc să dezvolte și să aplice strategii inovatoare.

De ce e recunoscută România în domeniul dezvoltării de produse software pentru e-Commerce?

Citește și articolul: MONDRIAN BUCUREȘTI SE VA DESCHIDE CU UN CONCEPT HOTELIER UNIC, DEZVOLTAT DE ONE UNITED PROPERTIES ÎN CENTRUL BUCUREȘTIULUI, ÎN APROPIEREA ATENEULUI ROMÂN 

Mulți profesioniști specializați în dezvoltarea produselor software 

România dispune de un număr mare de profesioniști IT cu competențe avansate, de la dezvoltatori de soluții software, ingineri, analiști de business, experți IT și Cloud, testeri, până la designeri și specialiști UI/UX, acoperind toate rolurile necesare în ciclul de viață al dezvoltării de aplicații software. România are aproape 220.000 de profesioniști disponibili în domeniul dezvoltării de produse software, ceea ce o face extrem de populară ca locație offshore/nearshore în rândul țărilor din Europa de Vest.

Potrivit Clutch, în România există cel puțin 188 de companii specializate în dezvoltarea de soluții software pentru comerțul electronic, iar multe dintre ele sunt prezente în piață de foarte mult timp. Acest lucru indică un nivel ridicat de cunoștințe specializate și expertiză direcționată în rândul echipelor de dezvoltare. Accentul pe care România îl pune pe educație și pe dezvoltarea unei forțe de muncă calificate, în special în domeniile asociate IT-ului și tehnologiei, asigură faptul că firmele pot găsi profesioniști calificați care să lucreze la proiectele lor de dezvoltare e-Commerce, ajutându-le să spargă barierele geografice prin extinderea la nivel global, pentru a ajunge la clienți din întreaga lume și pentru a crește profiturile.

Salarii competitive și raport foarte bun calitate/preț 

Avantajul de cost pe care îl oferă România este una dintre principalele atracții pentru externalizare. În România, cheltuielile de trai mult mai mici decât în SUA și în țările din Europa de Vest, ceea ce face ca prețurile forței de muncă să fie mai competitive. România este o alternativă rentabilă pentru externalizarea serviciilor de dezvoltare a platformelor de comerț electronic, deoarece permite întreprinderilor să economisească o sumă semnificativă de bani fără a face compromisuri în ceea ce privește calitatea muncii.

Cunoașterea limbii engleze 

Datorită reputației românilor ca vorbitori avansați de limbă engleză, programatorii români pot lucra și comunica cu clienți din întreaga lume. Conform EF English Proficiency Index, România se situează pe locul 13 din 34 în Europa și pe locul 15 din 113 țări la nivel global în ceea ce privește abilitățile de vorbire a limbii engleze.  

În plus, toate marile agenții digitale și companii de dezvoltare de software comunică în limba engleză în cadrul companiei

Mediu de afaceri agil 

Datorită mediului de afaceri agil din România, companiile se pot adapta rapid la schimbările de pe piață și pot explora noi oportunități. Spiritul antreprenorial românesc este înrădăcinat în dorința întreprinderilor de a îmbrățișa experimentarea ca modalitate de a rămâne în frunte într-un peisaj competitiv. Această flexibilitate scurtează timpul necesar pentru a dezvolta concepte revoluționare, facilitând un ciclu mai rapid de testare și optimizare a abordărilor creative.

Locație strategică 

Există două motive principale pentru care locația este importantă: timpul de deplasare și fusul orar. România, aflându-se la intersecția dintre Europa de Vest și Europa de Est, oferă ceea ce este mai bun din ambele lumi atunci când vine vorba de etică a muncii, calitate și perspicacitate în afaceri.

Cele două orașe IT principale din România: București și Cluj-Napoca, au mai multe zboruri zilnice către Londra și alte capitale importante cu o singură escală, Munchen sau Frankfurt, de obicei.

Diferențele de fus orar sunt ușor de acoperit, deoarece România se suprapune, din punct de vedere al fusului orar, cu cea mai mare parte a Europei.  

În ceea ce privește Statele Unite, există o diferență de fus orar de 7 ore față de Coasta de Est și o diferență de 10 ore față de Coasta de Vest. Întâlnirile pot avea loc dimineața sau seara pentru a menține un program eficient, în special în cazul echipelor mărite.  

De ce se remarcă România în domeniul comerțului electronic?

Un peisaj digital foarte bine dezvoltat 

În ultimii doi ani, România a înregistrat o creștere semnificativă în ceea ce privește folosirea internetului și adoptarea tehnologiilor moderne. Acest lucru a dus la o utilizare sporită a dispozitivelor smart și, în consecință, la o oportunitate și un apetit sporit pentru cumpărăturile online. Populația românească, în special generațiile tinere, dar nu numai, este expusă la mediul digital încă din primii ani de copilărie, astfel încât se poate spune că nivelul de alfabetizare digitală este unul dintre cele mai ridicate.

Creșterea sectorului de e-commerce: 

„România este a 37-a piață ca mărime pentru comerțul electronic, cu un venit preconizat de 7 970,1 milioane USD până în 2023, situându-se înaintea Finlandei.” În perioada 2022-2027, se preconizează că piața românească de comerț electronic va crește cu o rată de creștere anuală compusă de 11,56%.  

Acest lucru indică un viitor puternic și promițător pentru această industrie. Companiile de pe piața de comerț electronic din România ar trebui să se poziționeze strategic pentru a profita de această perioadă de creștere.

Piața românească de e-commerce reflectă o gamă variată de segmente, cele mai mari categorii fiind Hobby & Timp Liber, Electronice, Modă, Mobilă și Articole de Uz Casnic, Produse de îngrijire, Bricolaj și Alimentație.

Comportamentul consumatorului: 

Preferințele și obiceiurile cumpărătorilor online din România relevă o înclinație considerabilă către achiziționarea de îmbrăcăminte, încălțăminte, electronice, ceasuri/bijuterii și produse cosmetice din magazinele online. În plus, aproximativ 70% dintre aceștia se documentează online înainte de a face o achiziție semnificativă, ceea ce sugerează o atitudine informată față de cumpărăturile online.

Românii care utilizează produse digitale au adesea vârste cuprinse între 25 și 35 de ani și aleg frecvent să plătească în numerar la livrare atunci când plasează articole online.

Se anticipează că 11 milioane de români vor folosi magazinele online până în 2025, iar 33% dintre acești utilizatori își vor finaliza tranzacțiile prin intermediul dispozitivelor mobile.

Concluzii

În esență, mediul dinamic din România servește ca un catalizator pentru companiile care doresc să exploreze noi teritorii în peisajul comerțului electronic. Combinația dintre un grup de talente foarte competente și pricepute în domeniul tehnologiei, o cultură agilă, rentabilitatea și localizarea formează un ecosistem care duce experimentarea în prim-planul strategiilor de afaceri. România se evidențiază ca un cadru ideal în care ideile inovatoare pot prinde rădăcini și înflori pentru companiile care doresc să creeze și să experimenteze, pe lângă externalizare.

Prin experiența noastră din evozonam fost martori direcți ai impactului transformator pe care îl are adoptarea inovației și valorificarea oportunităților în peisajul comerțului electronic, care evoluează rapid.  

Prin încurajarea unei culturi a creativității, a colaborării și a învățării continue, am reușit să oferim soluții de ultimă oră care permit companiilor internaționale să se extindă și să prospere pe piața românească.  

Pe măsură ce România continuă să își afirme prezența pe scena globală, ne menținem angajamentul de a impulsiona inovația, de a depăși limitele și de a juca un rol esențial în modelarea domeniului de e-commerce.  

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More