- a Business of Creativity în 2023: 25 de întâlniri offline cu peste 1500 de participanți, 27 de episoade de podcast cu audiență din 55 de țări, peste 100 de întâlniri de mentorat și business makeover
Armina Popeanu, fondatoarea aBC – singurul ecosistem de business dedicat antreprenorilor din industriile creative, a dat startul unor noi întâlniri de mentorat, de data aceasta în mediul online. Noua formă în care antreprenorii din industriile creative învață să-și dezvolte afacerile este o extindere a conceptului oferit offline în 2023 de aBC, la care au participat peste 1500 de persoane din 5 orașe.
2023 a fost anul în care ecosistemul aBC s-a extins la nivel național, cu întâlniri gratuite în București, Cluj-Napoca, Iași, Brașov și Timișoara, la care au participat peste 1500 de arhitecți, designeri și alți antreprenori din industrii creative, dar și anul în care portofoliul de servicii s-a extins cu noi programe de mentorat în business: cursuri intensive aplicate de business model makeover, sesiuni de mentorat 1:1, alături de resurse oferite gratuit prin cele 27 de episoade ale podcastul aBC și întâlnirile lunare.
Citește și articolul: Innovator Spark devine parte din acționariatul Aysa.ai, cu o investiție de 150.000 euro
Ce au confirmat întâlnirile din 2023
Fiecare întâlnire din 2023 – indiferent dacă a fost extinsă sau în cadrul workshopurilor – ne-a confirmat ideea de la care am pornit acest proiect: avem o bază din ce în ce mai mare de antreprenori creativi, însă cunoștințele practice pe care le au la dispoziție pentru a-și dezvolta businessurile sunt reduse. Este și motivul pentru care vedem atât de puține afaceri din industrii creative – design interior, design de produs, arhitectură etc – care au cifre de afaceri notabile sau profitabilitate ridicată. Piață există în România și se dezvoltă de la an la an, însă pentru acest lucru este nevoie ca și cei care își oferă serviciile să știe cum să-și găsească clienții, cum să creeze o echipă, cum să-și dezvolte activitatea antreprenorială, a precizat drd. arh. Armina Popeanu, fondator aBC – a Business of Creativity.
Astfel, în urma unui sondaj făcut la nivel național la care au participat peste 1200 de antreprenori aflați în diferite etape ale business-ului, au fost identificate o serie de mari categorii de provocări pe care aceștia le întâmpină și pe care ar dori să le adreseze într-un mod cât mai practic, alături de experți din domeniu și antreprenori cu experiență. Printre acestea se numără dezvoltarea și implementarea unui business plan, crearea unui funnel de contractare de lead-uri, comunicarea în atenția clientului, designul unei echipe performante, stabilirea prețului pentru serviciile/produsele oferite în raport cu efortul depus, care de multe ori se traduce prin provocarea principală – cea de pricing creativity (a pune preț pe creativitate, n.r.), scalarea businessului, eficientizarea operaționalului și altele.
Ce spune Armina Popeanu, founder
Ca antreprenor și arhitect, am funcționat și eu, ca mulți alții, pe bază de trial and error și acest lucru mi-a consumat energie, resurse financiare, personale și nu numai. Toți experții care ni s-au alăturat în acest proiect au învățat din greșelile de la început și știu cât de important este pentru un antreprenor să primească ghidaj practic, să înceapă un business organizat, să aibă un plan, să se poată gândi la creștere sustenabilă. Vom adresa nevoile celor care ni se alătură în comunitatea aBC.CO direct, cu soluții testate, apelând la experiența speakerilor care își asumă practic rolul de mentor în aceste întâlniri. În plus, faptul că întâlnirile vor fi online, vor facilita interacțiunea cu antreprenori și experți din întreaga țară oferind și informații punctuale despre piețele locale, utile celor care își doresc să se extindă, a mai precizat Armina Popeanu.
Accesul la comunitatea aBC.CO se face pe bază de abonament, care pornește de la 95 lei/lună. Serviciile de care vor beneficia membrii comunității includ întâlniri online lunare, networking de business, audit de business, consultanță 1:1, strategie de business și alte servicii.
Pentru primul an, Armina Popeanu estimează că în programul online vor intra 50-100 de antreprenori, care se vor alătura astfel comunității aBC. De asemenea, dacă în 2023, aBC a livrat peste 100 de ore de business makeover în cadrul workshopurilor și sesiunilor oferite, în 2024, numărul acestora este estimat să se tripleze. Cei mai mulți antreprenori participanți au fost până acum arhitecți, designeri de interior, designeri de produs, dar și designeri, dezvoltatori de software, copywriteri și psihologi aflați în diferite etape ale business-ului.
Ne propunem să creștem sustenabil, într-un ritm care să ne permită să oferim fiecărui membru suportul personalizat de care are nevoie. Pentru cei care își doresc să testeze serviciile aBC vom continua seria întâlnirilor offline, sub forma unor conferințe naționale, la care ne așteptăm să participe 2-300 de antreprenori sau viitori antreprenori per ediție, dar și podcastul aBC, unde vom continua să inspirăm și să oferim soluții prin invitații noștri, a mai spus Armina Popeanu.
Despre platforma ANTREPRENORIAT CREATIV
Armina Popeanu – arhitect și fondator ANTREPRENORIAT CREATIV, a debutat în antreprenoriat în urmă cu 10 ani, când a fondat brandul premium de genți și pantofi Lyria – Povestea ta Pictată. De asemenea, a fondat studio-ul de arhitectură AArchitects și, în 2023, a confondat cil*SCHOOL – o școală cu programe de business aplicate care a debutat cu un program de mini-MBA pentru creative industries leaders.
Armina studiază business de arhitectură printr-un doctorat la Universitatea de Urbanism și Arhitectură Ion Mincu, în urma căruia își propune să creeze un model de business pentru antreprenorii din industriile creative. Este, de asemenea, mentor pentru business-urile creative și crede că educația este motorul progresului, motiv pentru care sprijină cauze ce au în comun această viziune și predă la The Entrepreneurship Academy.
Platforma integrată de educație antreprenorială în domenii creative aBC – a Business of Creativity a creat un întreg ecosistem de învățare și prin aceasta fondatoarea își propune să ofere informații, suport, să contribuie cu programe și să faciliteze oportunități arhitecților, designerilor și altor antreprenori din industriile creative, care au nevoie de acces la o educație antreprenorială non-formală.