Prima pagină » Cum s-au reinventat afacerile în China în timpul pandemiei de Covid-19? Ne sunt utile aceste trenduri? – partea I

Cum s-au reinventat afacerile în China în timpul pandemiei de Covid-19? Ne sunt utile aceste trenduri? – partea I

by Elena Paraschiv-Pop

Când un mall din Beijing (China) a realizat că vizitatorii nu mai pot veni în magazinele sale datorită carantinei Covid-19, a ales să coopereze cu o platformă online și să dezvolte un nou canal de comunicare bazat pe social marketing. Pentru menținerea contactului cu cumpărătorii, personalul magazinelor a participat la realizarea și distribuirea de evenimente live, iar rezultatele nu s-au lăsat asteptate, nivelul vânzărilor săptămânale pre-pandemie a fost atins într-un singur eveniment.

Astăzi, la noi, pandemia a trecut în plan secundar, dar învățămintele din acțiunile firmelor din China le putem aplica în afacerile noastre, trendurile digitale vor continua să se dezvolte. Provocarea majoră nu este în inventarea unor afaceri noi, ci în migrarea afacerilor tradiționale din offline către digital.  Restaurantele și comerțul au dat un exemplu extraordinar de creativitate și reziliență.

Citește și articolul: Sondaj eJobs.ro: Piața muncii, mai fierbinte decât oricând – 65% dintre angajați cred că și-ar putea găsi un job nou în mai puțin de două luni. Totuși, mai mult de jumătate și-ar da demisia doar dacă ar avea o variantă sigură de rezervă

Multe afaceri au fost afectate de pandemia Covid-19 și, contrar percepției că au fost obligate să se închidă, din China a venit un răspuns puternic privind reinventarea digitală. În 2019 eram în Beijing și nu îmi imaginam cum această digitizare avea să se dezvolte mai mult, în așa scurt timp. Practic orice restaurant, magazin, showroom avea o componentă digitală a afacerii, ținea legătura cu comunitatea sa pe Weixin, folosea Da Zhong Dian Ping – o platformă a restaurantelor, Xiao Hong Shu sau Douyin – platforme pentru auto-promovare. Totuși noi trenduri s-au dezvoltat.

Marile platforme ca Taobao, Tmall, JD sau PinDuoDuo au înțeles dependența afacerilor de prezența pe piață, mai mult ca oricând. Au fost oferite în scurt timp împrumuturi cu zero dobândă sau dobândă foarte scăzută, live-streaming sau alte unelte operaționale, precum automatizarea marketingului sau aplicații de gestionare logistică. De exemplu, live-streamingul a fost adoptat de restaurante, chefi cunoscuți de la Xibei sau Haidilao au combinat sesiuni live de gătit, de acasă, cu vânzarea online a meniurilor sau ingredientelor. Un alt serviciu deosebit de util a fost “închirierea” angajaților. Fresh Hippo, băcănia Alibaba, a preluat temporar angajați ai restaurantelor sau magazinelor pentru a face față creșterii cererii de livrări. Odată cu redeschiderea restaurantelor, aceștia s-au întors la vechile locuri de muncă. Platforma continuă să funcționeze și astăzi, angajarea temporară face parte din cotidian, la fel cum a început să se răspândească și e-comerțul comunitar. Se estimează că în următorii ani comerțul de proximitate va aduce peste 60% din vânzările de retail.  

În partea a doua a articolului voi continua cu povestea Voypp, idee născută în China și realizată în România. Stați aproape.

Articol scris de Gabriel Jelea – Fondator Voypp

Foto: Reprezentanții unui mic magazin vânzând produse online pe platforma Zhibo, sursa Zhibo8.com

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More