Prima pagină » Cum te poate ajuta externalizarea activității de marketing în perioadele de criză economică?

Cum te poate ajuta externalizarea activității de marketing în perioadele de criză economică?

by Elena Paraschiv-Pop

Cum schimbările economice generale nu se opresc iar discuțiile despre o criză care se apropie sunt tot mai multe, companiile au nevoie să își regândească abordarea de marketing. „Să fim sinceri, marketingul și vânzările B2B au fost întotdeauna dificile. Dar acum, o pandemie globală, o întrerupere a lanțului de aprovizionare și o inflație vertiginoasă au forțat reduceri bugetare și concedieri. O mare parte din îndrumările oferite companiilor sunt măsuri de precauție ferme pentru a ajuta la navigarea în criza economică actuală.” a declarat Elena Paraschiv-Pop, Fondatorul Business Mind

Eficiența capitalului a devenit o prioritate maximă, inclusiv în marketing. Este dificil să faci mai mult cu mai puțin. Și totusi cum faci asta? Prin reevaluarea alocării bugetului și eliminarea tacticilor de marketing care nu sunt direct legate de generarea de venituri. O abordare este regândirea strategiilor tradiționale de marketing și găsirea unor modalități noi, mai puțin costisitoare, de a ajunge la clienți. O altă abordare este de a viza piețele mai mici unde potențialul de rentabilitate a investiției este mai mare. 

Următorul pas este reevaluarea strategiilor de resurse. Abordările flexibile care îți permit să te extinzi și în unele cazuri să contractezi o echipă de marketing foarte specializată, îți oferă opțiuni și agilitate. În timp ce marketingul intern este soluția pentru multe companii, acum este momentul să iei în considerare externalizarea activității de marketing.

Să analizăm beneficiile:

  1. Economii de costuri – Externalizarea activității de marketing poate fi mai rentabilă decât angajarea personalului intern. Nu trebuie să plătești pentru beneficii sau un salariu ci doar pentru serviciile pe care le utilizezi. Acest lucru economisește bani și îți permite să aloci mai multe resurse altor domenii ale afacerii tale.
  2. Expertiză – Prin externalizarea activității de marketing, ai acces la expertiza și experiența profesioniștilor care sunt calificați în marketing. Acest lucru te ajută să obții rezultate mai bune decât dacă ai încerca să faceți totul singur.
  3. Eficiență crescută – Când externalizezi marketingul, te pot concentra pe alte domenii ale afacerii tale, în timp ce profesioniștii în marketing lucrează la promovarea companiei. Acest lucru poate duce la o eficiență sporită și o rentabilitate mai bună a investiției pentru eforturile tale de marketing.
  4. Flexibilitate – Externalizarea îți oferă flexibilitatea de a crește sau de a reduce bugetul în funcție de nevoile tale. Dacă ai nevoie de mai mult suport de marketing într-o perioadă aglomerată, poți crește numărul de ore lucrate de echipa externalizată. Dacă cererea este mai mică, poți reduce numărul de ore fără a fi nevoie să faci schimbări permanente de personal.
  5. Abilități specializate – Prin externalizarea activității de marketing, poți accesa competențe specializate care este posibil să nu fie disponibile în interiorul companiei tale. De exemplu, dacă ai nevoie de un specialist în marketing b2b, marketing online, social media sau optimizarea motoarelor de căutare, o echipă externalizată va putea oferi acele abilități.
  6. Idei proaspete – Externalizarea aduce noi idei și perspective din afara companiei tale. Acest lucru te poate ajuta să generezi idei noi și să îți menți eforturile de marketing proaspete și inovatoare.
  7. Concentrare mai mare pe activitățile de bază – Când externalizezi marketingul, eliberezi timp prețios și resurse, astfel încât să te poți concentra asupra activităților de bază. Acest lucru îți permite să te concentrezi pe ceea ce faci cel mai bine și să lași marketingul în seama experților.

Către cine externalizez?

Freelancerii oferă suport mai rentabil cu mai puțin angajament și o cantitate incredibilă de flexibilitate. Freelancerii se potrivesc pentru proiecte specifice și punctuale, cum ar fi cele care pot lua întorsături necunoscute (ca de exemplu atunci când un startup este în perioada în care construiește un produs/serviciu) sau când este nevoie urgentă de expertiză. Pe măsură ce experimentăm schimbări în comportamentul clienților și transformări în marketing, freelancerii pot oferi date rapide folositoare deciziilor strategice ale companiei tale. 

Citește și articolul: Piteștenii au depus peste 1000 sesizări către Primăria Pitești prin intermediul soluției SmartCity dezvoltată de Roweb

Agențiile de marketing pot oferi o expertiză largă și actuală și o perspectivă macro asupra peisajului de marketing, ceea ce este esențial, deoarece ecosistemul de marketing poate fi foarte mult pentru o singură persoană sau o echipă mică. Agențiile susțin adesea o gamă largă de clienți din diverse industrii, echipe specializate în diverse domenii (marketing digital, social media, comunicare media, PR, website, SEO, etc) și te pot ajuta cu servicii integrate.

Ce este mai bine pentru compania ta?

În timp ce creșterea rapidă a fost cândva un indicator puternic care separa câștigătorii de învinși, flexibilitatea și hipereficiența vor deveni principalele valori care influențează capacitatea de creștere a unei companii. Când te gândești la cea mai bună modalitate de a răspunde nevoilor de marketing ale companiei tale, caută raspunsurile la următoarele întrebări:

• Ce resursă de marketing este cea mai rară? Bani, comunicare sau cunoștințe?

• Cât de urgentă este nevoia ta în a găsi o soluție? Rezolvi un obstacol previzibil sau ai avut nevoie de o soluție ieri?

• Care este bugetul tău de marketing? Permite contractarea cu normă întreagă sau externalizarea către experți?

• Care este nevoia de marketing? Este în regulă să știți că ai o nevoie de marketing, dar nu cunoști detaliile.

În cele din urmă, nu există un răspuns unic și va trebui să faci ceea ce este mai bine pentru compania ta. Într-un peisaj digital în mare evoluție companiile își regândesc abordarea de a găsi și utiliza talentul de marketing. Am observat o creștere a freelancerilor și o creștere a valorii percepute pe care agențiile le oferă startup-urilor. Această tendință va continua, pe măsură ce criza forțează mai multe concedieri și provoacă companiile B2B, în special cele care vând către IMM-urile care pot fi afectate în mod disproporționat de condițiile economice.

Indiferent de abordarea pe care o alegi, toate au un lucru în comun: nevoia de schimbare a mentalității, de la a gândi marketingul ca o cheltuială necesară la a-l gândi ca un instrument care poate fi utilizat strategic pentru atingerea obiectivelor de afaceri.

Recesiunea este o perioadă dificilă pentru companiile de toate dimensiunile, dar cele care își fac timp să își regândească strategiile de marketing vor fi mai bine poziționate pentru a ieși fruntase când economia va reveni.

Despre Business Mind

Business Mind este una dintre puținele firme de consultanță care oferă un mix de servicii comerciale dedicate sectorului B2B din România. De la servicii de comunicare, servicii de brand, web design, marketing outsourcing la business intelligence, managementul riscurilor comerciale, conformitate și multe altele. Din 2018 am reușit să obținem și să creștem încrederea clienților noștri, extinzându-ne portofoliul de servicii.

Sursă foto: Unsplash

Related Posts

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More