Prima pagină » Piteștenii au depus peste 1000 sesizări către Primăria Pitești prin intermediul soluției SmartCity dezvoltată de Roweb

Piteștenii au depus peste 1000 sesizări către Primăria Pitești prin intermediul soluției SmartCity dezvoltată de Roweb

by Elena Paraschiv-Pop

Pentru a acoperi nevoia tot mai crescută de digitalizare apărută în pandemie, Roweb, companie românească de servicii software end-to-end, a dezvoltat soluția SmartCity, ce vizează obținerea unui grad ridicat de transparență, o comunicare facilă și eficientizarea proceselor care au loc între instituții/companii și comunitatea locală. Soluția ajută Primăria Municipiului Pitești să se organizeze mai eficient și să reducă birocrația. 

Tendința de adopție a tehnologiilor și soluțiilor de tip smart s-a accelerat, cu precădere în ultimii ani, ca urmare a contextului pandemic. Pentru a veni în întâmpinarea acestei nevoi, Roweb a dezvoltat SmartCity, o soluție digitală completă, adresată organizațiilor, instituțiilor și companiilor, gândită din start ca un prototip flexibil, capabil pentru scalare și adaptare la o varietate de tipuri de comunități. 

Primăria Pitești, primul client al aplicației SmartCity

În prezent, soluția SmartCity este folosită de către Primăria Municipiului Pitești: ”Cu aplicația mobilă dedicată, cetățenii din Pitești pot accesa instantaneu informații utile și pot face reclamații/sesizări direct de pe telefonul mobil. De asemenea, avem acum o interfață mai prietenoasă pe site-ul nostru web – concepută ținând cont de nevoile cetățenilor – și un web backoffice intuitiv pentru personalul municipalității”, a declarat Cristian Gentea, Primarul Municipiului Pitești. 

Piteștenii au depus până în prezent 1170 de sesizări prin intermediul aplicației, peste 600 dintre acestea fiind deja rezolvate de reprezentanții primăriei. Aplicația, care a fost descărcată deja de mai mult de 1000 de ori, poate fi folosită atât de utilizatorii de smartphone cu sistem Android, cât și iOS. 

SmartCity a adus un plus de valoare pentru Primăria din Pitești prin faptul că ea reprezintă o punte între cetățeni și instituție. Aplicația permite o mai bună organizare a activității primăriei, reducând, în același timp, birocrația. De exemplu, cetățenii pot face sesizări în legătură cu ce se întâmplă în comunitatea lor direct din aplicație. Pe de altă parte, primăriile pot transmite către cetățeni informații de tip avertismente sau evenimente. Și totul pe baza unui sistem de notificări instant”, a declarat Mălina Mircu, manager echipa Mobile Roweb. 

Soluția se adresează unei varietăți de industrii și domenii, de la entități precum primării, spitale, școli, până la companii de servicii pentru comunitate, fiind ușor de personalizat, în funcție de nevoile organizației.

Citește și articolul: Sondaj eJobs: 70% dintre românii cu două joburi au avut nevoie de suplimentarea veniturilor pe termen lung. 

SmartCity a fost dezvoltată cu funcții pentru două tipuri de utilizatori – clientul ce deține soluția și utilizatorii finali care o folosesc. Aplicația își propune să aducă un plus valoare clientului, oferindu-i posibilitatea de a avea o comunicare mai bună cu publicul vizat, precum și o mai bună organizare. Aceasta implică o livrare și o implementare rapide, cu un cost optim, beneficiază de mentenanță și permite extinderea de funcționalități, cum ar fi „sugestii” de la  utilizatori sau modul de anunțuri, care se adresează comunității. 

Aplicația se remarcă, așadar, prin personalizare ușoară, timp rapid de implementare, alături de un sistem de management ușor și intuitiv, pentru ambele tipuri de utilizatori. La nivel tehnic, aplicația presupune cod scris o singură dată, ce poate fi adaptat necesităților fiecărui domeniu, precum și capacitatea de a se conecta cu alte module inteligente. 

Echipa Mobile din cadrul Roweb, care stă în spatele proiectului și procesului de dezvoltare, este formată din opt developeri, o parte dintre ei cu peste șase ani experiență, specializați în dezvoltări pe: iOS, Android, React Native. 

SmartOPC, SmartSchool, SafeCity, SmartCompany – posibile declinări ale aplicației

SmartCity poate fi utilizată de o varietate de tipologii de industrii și domenii, suportând diverse personalizări specifice. Spre exemplu, poate fi folosită cu succes de funcționarii OPC  (SmartOPC), ce pot primi sesizări pe această cale din partea cetățenilor, reducând birocrația. SmartSchool poate fi o altă variantă de utilizare, caz în care aceasta s-ar adresa atât cadrelor didactice din școli, licee, grădinițe sau universități, cât și pentru părinți sau copii, având rolul unui portal informațional complex.

Declinarea SafeCity se adresează tuturor cetățenilor unui oraș și reprezentanților instituțiilor de intervenție, salvare și disciplină, cu precădere poliției. Sesizările pot fi de tipul parcare ilegală, gălăgie, abuz domestic, persoane dispărute, etc., iar aplicația poate include numerele de telefon cu apelare rapidă ale poliției locale/112 și modul de localizare. 

Mai mult, aplicația se adresează și companiilor – declinarea SmartCompany creând o legătură directă între clienți și companiile prestatoare de servicii. Clienții pot face sesizări cu privire la avarii, acestea ajungând rapid la departamentele care le pot rezolva. Tehnicienii din teren pot primi notificări instant, beneficiind de toate informațiile pentru a lua măsuri: descrierea problemei, localizare, imagini de la fața locului etc.. Un alt tip de companie care ar putea beneficia de avantajele soluției ar fi publicațiile online și offline, de tip ziare, reviste, bloguri, care pot facilita accesul la informații corecte pentru cititorii lor.

Despre Roweb

Roweb este o companie românească ce se poziționează ca software house – dezvoltă soluții de business end-to-end (de la consultanță, la arhitectură, dezvoltare, implementare, design, QA, etc.), prin echipe dedicate.

Roweb s-a lansat sub conceptul actual în anul 2004, a mizat pe clienți din piața internațională și a înregistrat un proces de creștere organică, de aproximativ 20% pe an. Principalii clienți din portofoliul Roweb sunt din Europa (UK, Danemarca, Belgia, Olanda, Elveția, Germania, etc.), USA, Orientul Mijlociu și România, jumătate din cifra de afaceri venind din colaborările cu firme din UK, iar top industrii deservite sunt: recrutare & HR, finanțe & asigurări, imobiliare, turism & ospitalitate, retail/e-commerce. 

În prezent, compania numără peste 130 de angajați, dintre care peste 80% ingineri software, cu un nivel ridicat de expertiză. Roweb are birouri în Pitești (HQ), București și Craiova și angajați care lucrează remote și din alte orașe din țară. În 2022, compania vizează deschiderea unui birou în Londra si o crestere de 25 – 30%.

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More