Prima pagină » Bozo, producător român de detergenți: Fenomenul detergentului contrafăcut ia amploare și “îmbâcsește” România. Ar putea fi stopat rapid, dacă statul ar interzice reambalarea produselor 

Bozo, producător român de detergenți: Fenomenul detergentului contrafăcut ia amploare și “îmbâcsește” România. Ar putea fi stopat rapid, dacă statul ar interzice reambalarea produselor 

by Razvan Dutu

Produsele contrafăcute reprezintă o concurență neloială tot mai acută. Este aproape imposibil să supraviețuiești într-o piață îmbâcsită de produse de marcă contrafăcute.

Fenomenul detergentului contrafăcut, dar și a altor produse falsificate, poate lua amploare în România, deoarece nu există verificări amănunțite ale autenticității și calității mărfurilor introduse în țară. Astfel, producătorul român de detergenți și alte soluții de igienizare Bozo, prezent pe piață din 1995, sugerează ca autoritățile statului să ia măsuri serioase, cum ar fi verificarea mai amănunțită a introducerii produselor în țară și a vânzărilor online, dar mai ales interzicerea vânzării produselor sub alt ambalaj decât cel al producătorilor, care ar reduce semnificativ numărul de produse contrafăcute.

Citește și articolul: Cursuri IT gratuite pentru refugiații ucraineni, de la SoftServe și Consiliul Național Român pentru Refugiați 

Ce a spus Gili Boruz, fondatorul companiei

“Cazul recent, de la Mureș, unde au produs detergent contrafăcut este doar un exemplu, un caz singular ieșit la suprafață, însă pot exista sau apărea în continuare cazuri de produse falsificate. Momentan nu sunt luate măsuri aspre care să stopeze acest fenomen. O soluție simplă și care ar reduce semnificativ numărul de potențiale cazuri și de produse contrafăcute este interzicerea reambalării produselor pentru vânzare. Din acest motiv, multe produse contrafăcute ajung chiar pe raft în magazine, sub mărci cunoscute publicului, nu sunt doar vândute online sau ilegal sub diverse forme. Ar trebui o verificare mai amănunțită a intrării produselor în țară, a autenticității detergenților și a ambalării acestora. Până nu se iau măsuri stricte, fenomenul detergentului contrafăcut ia amploare și ‘murdărește’ România cu practici ilicite, dăunătoare tuturor: statului, producătorilor și vânzătorilor corecți, dar mai ales consumatorilor”, declară Gili Boruz, fondatorul companiei Bozo, unul dintre principalii producători de detergenți din România. 

Antreprenorul subliniază că de regulă sunt vândute produse contrafăcute sub mărci cunoscute publicului larg, în unele cazuri din categoria premium, cum a fost și în cazul de la Mureș. Astfel, fondatorul Bozo spune că un produs contrafăcut are două avantaje majore în fața produselor românești: numele brandului și prețul mic. 

“Prin vânzarea de produse contrafăcute sunt aduse daune majore, statului prin evaziune fiscală, consumatorilor prin afectarea sănătății și comercianților cinstiți prin concurență neloială. De regulă, detergenții contrafăcuți sunt vânduți la preț mic, mult sub media pieței, pentru a scăpa repede de marfa produsă ilegal. În acest context, ca producător și comerciant care funcționează legal și plătește impozite și taxe la stat, este aproape imposibil să supraviețuiești într-o piață îmbâcsită de produse de marcă contrafăcute”, punctează Gili Boruz, fondatorul companiei Bozo.

Astfel, în fața creșterii alarmante a fenomenului detergenților contrafăcuți și pentru a proteja consumatorii împotriva riscurilor asociate acestora, antreprenorul le propune autorităților să ia măsuri urgente pentru a interzice reambalarea detergenților în alte ambalaje decât cele originale, furnizate de producători autorizați.

Bozo este pregătită de colaborări cu autoritățile

“La Bozo, suntem pregătiți să colaborăm strâns cu autoritățile în vederea implementării acestei măsuri și să contribuim la promovarea unui mediu de consum sigur și transparent pentru toți consumatorii. De asemenea, încurajăm consumatorii români să cumpere și să consume produse din surse autorizate și de la producători locali autorizați care în cele mai multe cazuri oferă produse de o calitate mult mai ridicată decât multe produse aduse din alte țări. Reambalarea detergenților este o practică periculoasă și adesea folosită de către producătorii de detergenți contrafăcuți pentru a-i înșela pe consumatori. Utilizează rețete similare sau identice cu cele ale brandurilor de încredere, inducând astfel în eroare consumatorii și punându-le sănătatea și siguranța în pericol”, adaugă Gili Boruz, fondatorul companiei Bozo, unul dintre principalii producători de detergenți din România. 

Despre Bozo

Fondată în 1995, Bozo este o companie producătoare de detergenți, soluții de iginienizare generală și parfumuri pentru cameră, cu fabrică și laborator de cercetare în Râmnicu Vâlcea. Compania produce și comercializează soluții de igienizare, având o gamă completă de completă de produse, printre care detergenți, odorizanți, balsamuri, degresanți, detartranți, soluții anti-calcar, solutii anti-rugină, soluții pentru geamuri, săpun lichid, înălbitori de rufe și parfumuri ambientale. 

Compania de detergenți Bozo obține cea mai mare parte din vânzări prin magazinul online propriu, dar și prin prezența în supermarketuri, 40% dintre clienți fiind persoane fizice.

În segmentul B2B, care generează 60% dintre vânzări, cel mai des solicită produse de igienizare hotelurile, restaurantele, clădirile de birouri și firmele de curățenie, valoarea unei comenzi variind între 500 și 50.000 lei.

Printre cele mai achiziționate produse de către companii se află detergentul pentru rufe MaxiDetergent, un produs unic în Europa, cu brevent de invenție, pentru spălarea de pavimente, lemn, inox, aluminiu, plastic  până la rufe albe și colorate fără să deterioreze, dar și produsele de curățenie pentru baie, dezinfectanți, săpunul lichid și parfumurile pentru încăperi.

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More